تاریخ انتشار: پنجشنبه 1402/10/14 - 15:28
کد خبر: 492329

خضریان در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی مطرح کرد؛

صهیونیست‌ها به اقدامات گروهک‌های تروریستی در دهه ۶۰ روی آورده‌اند/ لزوم پاسخ قاطع در جایی که انتظارش را ندارند

صهیونیست‌ها به اقدامات گروهک‌های تروریستی در دهه ۶۰ روی آورده‌اند/ لزوم پاسخ قاطع در جایی که انتظارش را ندارند

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شهادت تعدادی از سرداران جبهه مقاومت و اقدام جنایتکارانه‌ در جوار مزار شهید سلیمانی در کرمان، گفت: این اقدامات صهیونیست‌ها از سر استیصال آنهاست، صهیونیست‌ها به اقدامات گروهک‌های تروریستی در دهه ۶۰ روی آورده‌اند.

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ علی خضریان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، هم‌رزمان شهیدش و شهدای راه قدس که در مسجد علی بن ابی‌طالب(ع) محله شهید جوزانی منطقه ۲۲ تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه ملت ایران توانست بر مبنای نگاه آزادی‌خواهانه حضرت امام خمینی(ره)، در مسیر خروج جمعی از ولایت طاغوت قدم بردارد، افزود: سخن و ایده سیاسی امام راحل برای آزادی‌خواهی صرفاً محدود به مرزهای ایران و ملت ایران و مذهب و دین خاصی نبود، بلکه مخاطب پیام امام همه بشریت بوده است.

خضریان با بیان اینکه اگر بپذیریم آزادی به ما هو آزادی اساس است و می‌بایست همان حساسیت‌ها را که نسبت به آزادی فردی و آزادی ملی خودمان داشته‌ایم، نسبت به آزادی فرد و یا ملت‌های دیگر نیز داشته باشیم، ادامه داد: این عالی‌ترین سطح آزادی خواهی است که ملت ایران آن را از امام خمینی(ره) آموخت و پای آن نیز ایستاده است. امام، آزادی‌خواهی و استقلال را برای همه ملت‌ها جدای از دین و مذهب مطالبه کرد و همان زمانی که در دفاع از ملت مظلوم فلسطین با رژیم صهیونیستی قطع رابطه کرد، با رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی نیز در حمایت از سیاه‌پوستان رابطه سیاسی برقرار نکرد و در همان روزهای آغازین پیروزی انقلاب به حمایت از مردم افغانستان در مقابل زیاده خواهی شوروی ایستاد.

شهید سلیمانی تلاش کرد تا سیطره غربی‌ها را از جوامع اسلامی بزداید

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی بر مبنای مکتب امام بود که برای آزادی دیگر ملت‌ها وارد میدان شد و با مجاهدت‌های خود در تقویت جبهه مقاومت، توانست خط تاریخی انقلاب اسلامی را به بیرون از مرزهای ایران امتداد دهد و تلاش کرد تا سیطره غربی‌ها را از جوامع اسلامی بزداید.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به هم‌زمانی سالروز رحلت علامه مصباح یزدی با شهادت سیدالشهدای مقاومت افزود: علامه مصباح و شهید سلیمانی دو نیروی هم‌جبهه‌ای در مسیر مقاومت بودند که از منظر اندیشه‌ورزی و نظامی‌گری، مسیر مقاومت را در پیش گرفتند. و این دو در امتداد یکدیگر هستند. چرا که مقاومت در میدان نبرد محتاج دلیل است و دلیل از اندیشه و فکر است که برمی‌خیزد. لذا اگر شاهدیم که جبهه مقاومت توانسته به چنین بالندگی برسد، باید بپذیریم که قدم اول آن در عالم فکر برداشته شده است.

خضریان ادامه داد: کاری که علامه مصباح یزدی در دهه‌های گذشته انجام داد، فراهم‌آوردن چنین امکانی برای ایدئولوژی مقاومت بود که توسط مجاهدانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی، سیدحسن نصرالله و دیگر سرداران و رهبران جبهه مقاومت در فلسطین، عراق، یمن و سوریه به فتوحات میدانی و توفیقات عینی تبدیل شدند.

اقدام رژیم جعلی اسرائیل واکنشی به صدها حمله‌ جبهه مقاومت در ماه‌های گذشته است

رئیس کمیته سیاسی، نظامی و امنیتی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس با اشاره به شهادت تعدادی از سرداران جبهه مقاومت از جمله سیدرضی موسوی و صالح العاروری، افزود: شهادت این سرداران و اقدامات تروریستی دولت غاصب صهیونیستی در غزه و همچنین اقدام جنایتکارانه‌ای که در جوار مزار شهید سلیمانی در کرمان به وقوع پیوست موجب مضاعف شدن اندوه و البته خشم انقلابی همه ما شده است. اما این را نباید فراموش کنیم که این اقدامات صهیونیست‌ها از سر استیصال آنهاست. کسانی که پیش از این مدعی بزرگ‌ترین و مجهزترین ارتش منطقه بودند، امروز به دلیل شکست مفتضحانه در مقابل نیروهای مقاومت فلسطینی، رو به اقدامات گروهک‌های تروریستی در دهه ۶۰ آورده‌اند.

خضریان با اشاره به برخی اظهارات غلط در فضای مجازی که عموماً توسط افراد دلسوز و البته ناآگاه مطرح می‌شود، گفت: برخی به دلیل نگاه برشی و مقطعی گمان می‌کنند که این اقدامات رژیم صهیونیستی در سوریه، لبنان و یا کرمان، یک عملیات آفندی است و بر همین اساس و به صورت هیجانی، خواستار واکنش سریع جبهه مقاومت می‌شوند. در حالیکه حقیقت ماجرا این است که اقدام رژیم جعلی اسرائیل واکنشی به صدها حمله‌ای است که جبهه مقاومت در ماه‌های گذشته علیه صهیونیست‌ها و مواضع حامیان اصلی آنها در منطقه داشته و به معنای واقعی رژیم صهیونسیتی، ضربه فنی شده است.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس یازدهم ادامه داد: باید مراقبت کرد تحلیل‌هایی از سر دلسوزی و یا بعضاً غرض ورزانه، ذهنیت اجتماعی را به بیراهه نبرند. تحلیل‌هایی که فاقد بررسی اتفاقات چند ماه اخیر با یک نگاه کلان هستند، باعث سرخوردگی اجتماعی می‌شوند. این موضوع همان چیزی است که رژیم صهیونسیتی به دنبال آن است تا جبهه مقاومت را تحت فشار افکار عمومی داخلی خود ناچار به واکنشی سریع و احساسی کند؛ تا بتواند با تغییر میدان از معرکه غزه نجات پیدا کند. البته بدون تردید براساس اصل اقدام متقابل می‌بایست به جنایات صهیونیست‌ها پاسخی قطعی و پشیمان کننده داد. منتها نه در جایی که آنها انتظارش را می‌کشند و پیش بینی کرده‌اند. بلکه در جایی که آنها انتظارش را هم ندارند.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top